آگاه اندیشان
مدت باقی مانده تا اتمام مهلت بخشودگی جرایم بیمه
مدت باقی مانده تا اتمام مهلت بخشودگی جرایم بیمه
دسته بندی: اخبار مالیاتی
تاریخ: ۱۳۹۶/۱/۱۹
تعداد بازدید: ۴۶۷
تعداد نظرات: ۰

 

enlightened قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب که توسط هیات وزیران در دی ماه ۱۳۹۵ به تصویب رسید از روز دوم دی ماه سال ٩٥ در سراسر کشور به اجرا درآمد و تنها ١٧ روز برای اجرای آن باقی مانده است.

mail قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا می شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده اند.

mail در مرحله قبلی اجرای این قانون خوش حسابی کارفرمایان برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بدهیهای معوقه بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١٦ ماه درمدت ١٨ ماه قبل از بروز مشکل مشخص می شد، اما قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١٦ ماه به ٤ ماه کاهش یافته است.

mail همچنین در آئین نامه قبلی بخشودگی جرائم، کارفرمایان واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی مشمول بودند و در آئین نامه جدید کارفرمایان مشاغل خدماتی نیز که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند، نیز می توانند از این مزایا استفاده کنند.

mail در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرائم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.

mail کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد

Acc News Center

۰

۰

نظرات