آگاه اندیشان
تطبیق صورت‌های مالی پایانی سال ۹۵ بانک ها با IFRS
تطبیق صورت‌های مالی پایانی سال ۹۵ بانک ها با IFRS
تاریخ: ۱۳۹۶/۲/۲۵
تعداد بازدید: ۴۷۵
تعداد نظرات: ۰

دبیرکل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی گفت: صورت‌های مالی پایانی سال ۹۵ مطابق با استانداردهای IFRS تهیه و قابل دسترسی سیستم بانکی بین المللی است.  

محمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به موانع حضور ایران در نظام بانکی بین المللی، افزود: فعالیت فعلی بانک‌های ایرانی ضعف‌هایی دارد که ناشی از سال‌های طولانی تحریم ایران از سوی کشورهای غربی است.
وی ادامه داد: بانک‌های ایرانی خود را برای دوران پس از لغو تحریم‌ها آماده نکرده و به همین دلیل با ضعف و عقب ماندگی‌هایی در مقایسه با سیستم بانکی دنیا مواجه بودند.
دبیرکل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی در ادامه توضیح داد: البته خوشبختانه پس از لغو تحریم‌ها تا کنون بخشی از این مشکلات رفع و مابقی نیز در حال حل و اصلاح است.
وی افزود: ایران برای برقراری ارتباط با صحنه بین الملل نیازمند تطبیق و هماهنگی با استانداردهای IFRS و مورد قبول دو طرف است و سیستم بانکی کشور نیز باید خود را با این سرفصل‌ها تطبیق دهد.
جمشیدی با اعلام اینکه سیستم بانکی ایران باید در سال گذشته، خود را با استانداردهای IFRS هماهنگ می‌کرد، گفت: عدم تطبیق استانداردهای سازمان حسابرسی ایران با استانداردهای بین‌المللی، مانعی برای اجرای IFRS شد. اما صورت‌های مالی پایانی سال ۹۵ طبق این استاندارد تهیه و تنظیم شده و قابل دسترسی سیستم بانکی بین المللی است

Acc Learn Center

 

۱

۰

نظرات