آگاه اندیشان
 متن کامل آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۴
 متن کامل آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۴
دسته بندی: مالیاتی
تاریخ: ۱۳۹۶/۷/۱۲
تعداد بازدید: ۲۹۹
تعداد نظرات: ۰

 آیین نامه اجرایی / قانون مالیاتهای مستقیم 

 متن کامل آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۴( با توجه به آخرین اصلاحات تا  ۳۱ /۴/ ۱۳۹۴ ) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۸۰ 

 ماده ۱ . درآمد مهدکودک ها در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها ، مدارس ابتدایی ، راهنمایی ، متوسطه ، فنی و حرفه ای و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی/ غیردولتی حاصل از تعلیم و تربیت شامل کلیه درآمدهای مرتیط با تعلیم و تربیت طبق مجوز صادر شده از وزارتخانه ذی ربط می باشد .

تبصره ۱ . درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی و غیرمرتبط با موضوع تعلیم و تربیا طبقرمقررات مربوط و سایر فعالیت های خارج از شمول مجوز مذکور مشمول مالیات می باشد .

تبصره ۲ . درآمدهای حاصل از برگزاری فعالیتهای فرهنگی و سمینارها یا دوره های آموزشی این گونه موسسات نیز مرتبط با فعالیت تعلیم و تربیت محسوب می شود و از پرداخت مالیات معاف می باشد .

تبصره ۳ . مدارس : واحدهای آموزشی و پرورشی دارای مجوز از وزارتخانه ذی ربط که آموزش های رسمی شامل پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه ، فنی و حرفه ای ، پیش دانشگاهی و مدارس از راه دور می باشند که مطابق دوره های تحصیلی خدمات آموزشی ارایه می نمایند .

تبصره ۴ . منظور از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی/ غیرولتی موسساتی است که بر اساس مجوز وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد و آیین نامه تاسیس موسسات آنوزش عالی غیردولتی/ غیرانتفاعی تاسیس و با برگزاری دوره های آموزشی نسبت به صدور گواهی نامه مورد تایید وزارتخانه های یادشده در مقاطع تحصیلی دانشگاهی اقدام می نمایند .

تبصره ۵ . منظور از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد ، آموزشگاهی است که دارای مجوز از سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بوده و در آن يک يا چند رشته براساس برنامه هاي مصوب و مطابق با استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آموزش داده می شود .

 ماده ۲ . درآمد موسسات نگهداري معلولان ذهني وحرکتي داراي پروانه فعاليت از مراجع ذي ربط , بابت نگهداري معلولان ذهني و حرکتي از ماليات معاف است . هرگونه درآمد ديگر حاصل از فعاليت هاي مغاير با پروانه فعاليت طبق مقررات مربوط مشمول ماليات خواهد بود . 

تبصره . درآمد مؤسسات نگهداری معلولين ذهنی يا حركتی در خصوص اشخاصی كه بر اثر ضايعات جسمی يا روانی يا ذهنی يا توأم به صورت دايم دچار اختلال سلامت و كارايی شده اند از جمله سالمندان ناتوان كه توسط كميسيون پزشكی سازمان بهزيستی معلول شناخته می شوند و به صورت روزانه يا شبانه روزی از اشخاص مزبور نگهداری مي نمايند و همچنين ارايه خدماتی نظير خدمات آموزشی و پزشكی و توانبخشی موسسات مزبور در داخل مركز يا با اعزام نيرو به محل زندگي معلول جزيی از فرآيند نگهداری محسوب و از پرداخت ماليات معاف خواهد بود.

 ماده ۳ . درآمد باشگاه ها و موسسات ورزشي داراي مجوز از سازمان تربيت بدني حاصل از فعاليت هاي منحصراً ورزشي از پرداخت ماليات معاف است . منظور از فعاليت هاي ورزشي , آن نوع فعاليت و رشته ورزشي است که براساس مجوز مرجع ذي ربط تعيين مي شود و توسط باشگاه ها و موسسات ورزشي انجام مي پذيرد .

تبصره ۱ . درآمد باشگاه ها و مؤسسات ورزشي داراي مجوز از مراجع ذي ربط از محل تبليغات، نقل و انتقال يا معاوضه ورزشكار، فروش لوازم متضمن نشان و يا مشخصات باشگاه و مؤسسه ورزشي و همچنين كمك هاي دريافتي آنها از دولت و يا مؤسسات دولتي براي انجام خدمات ورزشي، درآمد ناشي از فعاليت ورزشي تلقي مي گردد. ساير فعاليت هاي اقتصادي باشگاه ها و مؤسسات مذكور و نيز فعاليت هاي ورزشي فاقد مجوز مشمول ماليات مي باشند. 

تبصره ۲ . كليه درآمد فدراسيون هاي بين المللي و فدراسيون هاي ورزشي و كميته ملي المپيك ناشي از برگزاري مسابقات ورزشي در ايران نيز از معافيت مندرج در اين ماده برخوردار است.

Acc Learn Center

۱

۰

نظرات