آگاه اندیشان
ماده 115 ق.م.م
ماده 115 ق.م.م
دسته بندی: مالیاتی
تاریخ: ۱۳۹۶/۹/۲۲
تعداد بازدید: ۳۲۹
تعداد نظرات: ۰

ماده 115

*مأخذ محاسبة ماليات آخرین دوره عمليات اشخاص حقوقي که منحل مي شوند ارزش دارایي شخص حقوقي است منهای بدهيها و سرمایة پرداخت شده و اندوخته ها و ماندة سودهایي که ماليات آن قبلاً پرداخت گردیده است.

*تبصره1 : ارزش دارایي شخص حقوقي نسبت به آنچه قبلاً فروش رفته بر اساس بهای فروش و نسبت به بقيه بر اساس بهای روز انحلال تعيين مِی شود.

*تبصرة 2 :  چنانچه در بين دارایيهای شخص حقوقي که منحل مي شود، دارایي یا دارایيهای موضوع فصل اول باب سوم این قانون و سهام یا سهم الشرکه یا حق تقدم سهام شرکت ها وجود داشته باشد و این دارایي یا دارایيها حسب مورد در هنگام نقل و انتقال قطعي مشمول مقررات ماده 59  و تبصره  1  ماده 143 و ماده  143  مکرر این قانون باشند، در تعيين مأخذ محاسبه ماليات آخرین دوره عمليات اشخاص حقوقي منحله ارزش دفتری دارایي یا دارایيهای مذکور جزو اقلام دارایيهای شخص حقوقي منحل شده منظور نمي گردد و معادل همان ارزش دفتری از جمع سرمایه و بدهیها کسر مي گردد. ماليات متعلق به دارایي یا دارایي های مزبور حسب مورد بر اساس مقررات مادة  59  و تبصره 1  ماده 143  و ماده  143  مکرر این قانون تعيين و مورد مطالبه قرار مي گيرد.

*تبصرة 3 : آن قسمت از اموال اشخاص حقوقي منحل شده که براساس مقررات فوق در تاریخ انحلال مشمول ماليات مقطوع موضوع مادة  59 و تبصره  1 ماده  143 و ماده 143 مکرر این قانون باشند در اولين نقل و انتقال بعد از تاریخ انحلال مشمول ماليات نخواهند بود.

Acc Learn Center

۱

۰

نظرات