آگاه اندیشان
نرخ تورم و سود بانکی
نرخ تورم و سود بانکی
دسته بندی: اخبار بورس
تاریخ: ۱۳۹۶/۳/۲۳
تعداد بازدید: ۴۲۷
تعداد نظرات: ۰

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:علی رغم اینکه نرخ تورم، تک رقمی اعلام می شود اما نرخ سود بانکی بسیار بالاتر از نرخ تورم است و این باعث شده نقدینگی ها جامعه بیشتر به بخش بانکی سوق داده شود. وی گفت نرخ سود بالای بانکی نفس بازار سرمایه را بند آورده است.

#بانکی
مقررات ناظر بر نحوه محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه مؤسسات اعتباری منطبق با استانداردهای نوین نظارت بانکی بین‌المللی در جلسه شورای پول و اعتبار به تصویب رسید. در دستورالعمل جدید مقرر شده است که بانک‌ها ظرف مدت پنج سال خود را با الزامات و اقتضائات آن تطبیق دهند. این موضوع منجر به اجبار بانک ها جهت افزایش سرمایه می شود.

#ستران
در سال های اخیر اجرای روسازی های بتنی به عنوان جایگزینی راه های آسفالتی توسط سیاست گذاران به طور جدی دنبال می شود. در همین ارتباط پروژه آزاد راه تهران شمال به عنوان یکی از اولین پروژه های بزرگراهی در کشور است که در حال اجرای رویه بتنی می باشد. از این رو سهم شرکت سیمان تهران به عنوان تأمین کننده سیمان در این پروژه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. سیمان تهران به همین منظور نشست تخصصی مدیران پروژه مذکور را برگزار کرده است.

#هرمز
فولاد هرمزگانی ها، در اردیبهشت ماه سال جاری با ثبت رکورد تولید 151 هزارو 638 تن آهن اسفنجی در مجموع دو مدول احیا مستقیم، گام مؤثر دیگری برای دست یابی به اهداف سالانه، افزایش بهره وری و سود دهی شرکت، در سال 96 برداشتند.

#سیمان
شنیده شده تحرکات مثبتی برای صادرات سیمان به قطر آغاز شده است...

#پدیده
وزیر کشور با بیان اینکه پرونده پدیده شاندیز با مجموعه اقدامات انحام شده مختومه است گفت: مجوز نهایی ورود این شرکت به بورس در مدت کوتاهی صادر خواهد شد.

#نفت
مجله فوربس اثر بزرگترین عرضه اولیه ۵ درصدی دنیا که متعلق به شرکت آرامکوی عربستان با ارزش بازار ۲ تریلیون دلار است را بر آینده قیمت نفت بررسی کرد. به نظر می رسد با توجه به اینکه آرامکو از بزرگترین شرکت های نفتی دنیا بوده و عربستان نیز قدرتمندترین عضو اپک است،قیمت نفت پیش از عرضه اولیه این شرکت با افزایش همراه شود.

Acc News Cnter

۱

۰

نظرات