آگاه اندیشان
اشتباهات مهم حسابداران
اشتباهات مهم حسابداران
دسته بندی: حسابداری
تاریخ: ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
تعداد بازدید: ۴۶۶
تعداد نظرات: ۰

enlightenedاشتباه شماره۱
 عدم شناخت کافیه مفاهیم حسابداری که ظاهر تئوری دارند : اصول پذیرفته شده، مفروضات حسابداری، مدل های حسابداری
 هنوز وقتی از برخی از حسابداران می پرسیم اصل بهای تمام شده را می دانید؟ می گوید من صنعتی کار نکردم درصورتی که هیچ ارتباطی ندارد این یک اصل است . اصل تطابق هزینه با درآمد چیست؟ نمی داند یک سری جواب سطحی می دهد. حال اگر فردی این اصول و مفروضات را نداند نمی تواند در طراحی و پیاده سازی  سیستم مالی یک فروشگاه هم موفق عمل کند چه برسد به شرکت یا موسسه
enlightenedاشتباه شماره۲
 عدم انتخاب صحیح محیط در دوره کارآموزی
 اشتباه بعدی اینجاست وقتی دوره کارآموزی را می پرسیم می گوید فقط بیگاری است کار یاد نمی دهند و وقتی می پرسیم چه مدتی حضور داشتید؟ می گوید دیدم اینطوری است بیرون زدم . یعنی نیومده رفتن
enlightenedاشتباه شماره۳
 عدم مطالعه استاندارد های عمومی مانند ۱ و اختصاصی با توجه به گرایش خاص
 اشتباه دوری از استاندارد هم که شده مد روز . کتابی نامفهوم که فقط بزرگان می توانند از آن استفاده کنند . حالا وقتی می پرسیم طبق استاندارد دارایی ثابت باید اینطور عمل کنید پاسخ سخت و مشکل می شود.
enlightenedاشتباه شماره۴
 عدم تمایل به ورود به حسابداری مالیاتی و ماندن در حسابداری مالی
 حسابداری مالیاتی خلاصه شده به انجام یک سری فرآیند عمومی مانند اظهارنامه ارزش افزوده، گزارش ۳ ماهه و اظهارنامه مالیاتی ولی خیلی دقت نمی شود که چگونه ثبت اسناد حسابداری باید طبق قوانین مهم مالیاتی باشد مانند رعایت قرائن ماده ۱۵۲ ، ذخایر و اجرای قانون پولشویی و …
enlightenedاشتباه شماره۵
 عدم برقراری ارتباط دوستانه کاری با مدیران مالی
 بسیاری از حسابداران ارتباط با مدیرمالی را کنار گذاشته اند و تصور آنها یک رئیس بداخلاق که فقط بیگاری می کشد و دلش نمی آید اطلاعات خود را فاش کند. حالا تا بحال فکر کرده اید اگر شما خیال مدیر مالی را راحت کنید چقدر دیدش در مورد ارجاع دیگر کارها به شما عوض می شود.؟ شما هم جای او بودید برای اعتبار خودتان نگران می شدید. پس باید خیالش را راحت کنید تا ضمن کسب تجربه ارتباط قوی تری هم برقرار کنید!

enlightenedاشتباه شماره۶
 عدم تمایل به کار اجرایی و علاقه به پشت میزی
 حسابداری که از بردن نامه  ودیگر کارها به اداره دارایی و مکاتبه با اداره کار و بیمه شانه خالی می کند و فکر می کند با حضوردر مجموعه کارش را از دست نمی دهد صرفا یک علاقمند به پشت میز بودن است نه مشاغل حسابداری . تا بحال یکبار هم در اتاق ممیز جلوی بقیه مردم سرخ و سفید نشده است .

enlightenedاشتباه شماره۷
 گمراه شدن هدف با پیشنهاد حقوق بالا نسبت به بقیه گزینه ها
 این اشتباه هم مثل آب بر روی آتش ریختن است. شما در حال توضیح دادن مشکلات هستید یک پیشنهاد میلیونی که می شنود بدون خداحافظی جلسه را ترک می کند لااقل صبر نمی کند که اول یک پرس و جو و تحقیق انجام شود.

enlightenedاشتباه شماره۸
 عدم جمع آوری سوابق بیمه ای در رزومه
 بیمه خود را باید پیگیری کنید این شماره بیمه و تعداد ماهه ها و سالها بهترین گزینه برای تایید زحمات شماست

enlightenedاشتباه شماره۹
 دیدن پایین دست و عدم بررسی بالادست
 اشتباه جو گیر شدن هم اینجا مصداق پیدا می کند. بجای اینکه یک حسابدار، افرادی را ببیند که با چه سختی و طی کردن چه مسیر سختی الان در چه جایگاه بلندی هستند پیشرفت خود را به حسادت با افرادی که از خودش عقب افتاده اند، می بیند.

enlightenedاشتباه شماره۱۰
 عدم اجرای حسابداری دستی و واگذاری کل عملیات به نرم افزار حسابداری

 

۱

۰

نظرات