آگاه اندیشان
مهمترین اتفاق تاریخ حسابداری ایران
مهمترین اتفاق تاریخ حسابداری ایران
دسته بندی: اخبار حسابرسی
تاریخ: ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
تعداد بازدید: ۵۳۳
تعداد نظرات: ۰

enlightenedاجرای استانداردهای گزارشگری مالی بخش عمومی بزرگترین اتفاق تاریخ حسابداری کشوراست.

enlightenedدبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران می گوید، پیاده سازی استانداردهای گزارشگری مالی بخش عمومی (IFRS) که سازمان حسابرسی آن را تبدیل به قانون «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» کرده، بزرگترین اتفاق تاریخ حسابداری کشور است.

enlightened«محسن قاسمی»افزود: براساس ماده 26 این قانون، دستگاه های دولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، باید استانداردهای گزارشگری مالی سازمان حسابرسی (IFRS) را در ارائه گزارش ها بکار گیرند.

enlightenedبه گفته وی، آیین نامه های این قانون اردیبهشت ماه امسال به تصویب رسید و مقرر شد استانداردهایی که سازمان حسابرسی تصویب کرده از امسال اجرایی شود.

enlightenedوی اضافه کرد: در زمینه حسابداری نیز شناخته ترین استاندارد موجود IFRS است که در 130 کشور جهان اجرایی می شود.
این استاد دانشگاه گفت: کشورهایی که از استاندارد IFRS استفاده نمی کنند به دو دسته تقسیم می شوند، دسته نخست نظام گزارشگری مالی شان آنقدر قدرتمند است که اگر بخواهند از IFRS استفاده کنند، نیازمند تغییرات و تحولات اساسی است؛ کشوری نظیر آمریکا در زمره کشورهای دسته نخست قرار می گیرد.

enlightenedوی افزود: دسته دوم، اقتصادهای کوچک را شامل می شود که ارتباطات بین المللی بسیار ضعیفی دارند که از آن جمله، کره شمالی است.

۱

۰

نظرات